De ‘energie of Ch’i-factor’ van Funda fotografie

Je zag de eerste Funda foto van het huis en je voelde en wist direct... dit wordt mijn nieuwe thuis. Ik weet nog niet hoe maar dit is het.

Is deze reactie herkenbaar voor je? Dat je intuïtie je influistert dat het huis wat je gezien hebt voor jou of jullie bestemd is? Of blijf je maanden op Funda zoeken en alleen met je hoofd bedenken wat je wel en niet wil?


Je voelt het meteen


Ik ben ervan overtuigd dat je 'het' meteen voelt. Je 'mind' kan tegenwerpingen maken maar ergens diep van binnen weet je al of het al dan niet je droomhuis is.

Maar waar wordt dat 'ik-weet-het-al-zonder-dat-ik-het-huis-bezocht-heb-gevoel' nou door geleid?
Ik ben ervan overtuigd dat fotografie daar een hele grote rol in speelt.

Fotografie is een grote factor bij huizen kiezen


Er zijn twee manieren waarop je de fotografie van een te koop staand huis op Funda kunt bekijken zoals bij de foto's in dit blog.

Rationeel
Groot terrein met boerderij en bijgebouwen
Veel groen en water aan een rustige weg

Gevoelsmatig
Wat een leuk huis en mooi groen
Hoe zou het zijn om hier te wonen

Beide foto's geven elk een ander signaal af. Allebei geven ze een beeld van de werkelijkheid alleen zijn ze heel verschillend in sfeer en beleving.

Foto 1 - Een drone foto van het perceel met huis en opstallen

Een boodschap die zegt:
"Kijk mij, ik ben groot en biedt ruimte voor al je dromen"
Het geeft een goed beeld van de grootte van het perceel
Je ziet de woning eigenlijk nooit op deze manier

Foto 2 - De foto van het woonhuis met brug ervoor
Een boodschap die zegt:
"Dit ben ik, ik heet je welkom en bied je een gezellig thuis"
Je ziet me zo als je aan komt rijden.

Welke foto spreekt jou het meeste aan?


Funda tip

De eerste 3 tot 6 foto's zijn bij Funda bepalend of je doorklikt. Zorg ervoor dat je hiervoor je mooiste foto's uitkiest (van buiten én binnen). Wat de makelaar het eerste uploadt wordt als eerste getoond.

Heb jij je huis te koop gezet?
Check dan eens welk gevoel jouw eerste 3 tot 6 fotos oproepen en welk type koper daar op af zou komen.


Ik werk vanuit energie, kleur, sfeer en beleving


Niet alleen voor je huis en inrichting maar ook voor je website en branding. Voor dat laatste is fotografie ook een belangrijk onderdeel. Hoe jijzelf overkomt op de foto én de rest van de beelden die je gebruikt maakt of iemand wel of niet voor jou en je dienst of product kiest.

Wil je eens sparren over de fotografie van je website of de sfeer in je huis of kantoor?
Plan gerust een gratis 30 minuten brainstorm sessie in, in mijn agenda.


Over de auteur

Nicky Beentjes  -  Feng Shui Coach en Ontwerper voor ruimte en personal branding. Ik help bewuste ondernemers die hun energie en eigenheid vertaald willen zien in hun interieur en website.

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}
>